Swiss Sense neemt Deense beddenketen Drømmeland over

03-09-2021 (11:29) - Marketing

Slaapspecialist Swiss Sense neemt per 1 september de Deense beddenketen Drømmeland over en breidt daarmee uit naar Denemarken. Drømmeland, dat opgericht is in 1975 en 25 winkels en een webshop heeft, is gespecialiseerd in bedden en slaapgerelateerde producten. Met de overname komt het aantal winkels van Swiss Sense in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk én Denemarken op 128. De uitbreiding naar Denemarken is onderdeel van de internationale groeiambitie van het Nederlandse familiebedrijf om marktleider in Europa te worden.
 
Drømmeland biedt werkgelegenheid aan 75 mensen. Alle medewerkers blijven in dienst van de organisatie. Na de overname van de Deense beddenketen behaalt Swiss Sense in 2022 naar verwachting een omzet van 350 miljoen euro.
 
“Drømmeland past perfect bij ons. Niet alleen in geografisch opzicht, maar ook als je kijkt naar de filosofie van het bedrijf en de staat van dienst”, zegt Martin Diks, CEO van Swiss Sense. “Drømmeland is een succesvol retailnetwerk dat zich richt op hoogwaardige producten en bekend staat om zijn vriendelijke, bekwame personeel en klantgerichte organisatie. Wij delen dezelfde toewijding om elke klant te helpen om de best mogelijke nachtrust te krijgen."

Hij vervolgt: “Dit is een belangrijke stap in onze internationale groeiambitie. Er is een aanzienlijk potentieel op de Deense markt en we kijken ernaar uit om hier met deze overname voet aan de grond te krijgen. Dat willen we bewerkstelligen door onze mensgerichte aanpak, datagedreven benadering, geavanceerde digitale vaardigheden en ons sterke productassortiment te combineren met de competenties binnen Drømmeland. We hebben de hele waardeketen in eigen beheer. Van ontwerp en productie tot persoonlijk advies, levering en service. Dit stelt ons in staat producten aan te bieden met de beste prijs-kwaliteitverhouding en snel in te spelen op de wensen en behoeften van onze klanten.”

Over deze overname worden geen financiële details bekend gemaakt. 

Bureaus

Media

Economisch