Tijd voor andere koffie

16-12-2020 (11:49) - Marketing

Sinds de jaren ’90 is Koffiebranderij Peeze koploper als het gaat om duurzame kwaliteitskoffie. Maar er is nog steeds een hoop mis in de koffieketen. Sterker nog: als we in de toekomst ook nog koffie willen blijven drinken zal de hele koffiesector moeten veranderen. And Now This ontwikkelde een nieuwe merkstrategie, visual identity en campagne om de koffiebranche te vertellen: “Het is tijd voor andere koffie.”
 
Al geruime tijd werken And Now This en Peeze nauw samen om een nieuwe merkpositionering te ontwikkelen. Het 140-jaar oude koffiemerk heeft duurzaamheid en eerlijke prijzen voor boeren hoog in het vaandel. Maar om echt impact te maken zullen de grotere merken mee moeten bewegen. “Het is tijd voor andere koffie” is daarom een oproep aan zowel de koffiedrinker als de koffiesector.
 
Met een online film, gedraaid in Peru, introduceert And Now This Peeze’s nieuwe boodschap aan de wereld. Naast een nieuwe missie ontwikkelde het bureau een nieuwe merkidentiteit, onder andere te zien op de vernieuwde website peeze.nl - en wordt verdere uitrol op verpakkingen en touch-points volgend jaar gepland. 
 
Myriam Lufting, directeur van Peeze: “Dit is allemaal onderdeel van ons grotere doel: we willen naast goede koffie maken – koffie goed maken. Daarom nemen we het voortouw en laten we zien dat het anders kan. Het is iets wat we al heel lang doen - And Now This heeft ons geholpen om dit een duidelijke, krachtige ‘stem’ te geven. De koffiesector moet structureel veranderen – en dat zullen we toch echt met z’n allen moeten doen.”
 
Jeroen de Korte, co-founder And Now This: “Peeze streeft ernaar om klimaatpositief te produceren, om volledig circulair en afvalvrij te worden, en boeren een ècht eerlijke prijs te betalen. Als we ook in de toekomst nog koffie willen blijven drinken, zullen andere merken moeten volgen. Wij hebben dit grotere doel voor Peeze geformuleerd om echt impact te kunnen maken. Alles wat wij met Peeze ontwikkelen zal bijdragen aan deze missie en bij elkaar op gaan tellen.” 

Bureaus

Media

Economisch