Transavia beloont publishers voor toegevoegde waarde

07-03-2019 (12:53) - Marketing

Transavia heeft besloten om samen met haar marketing partner TradeTracker een hernieuwde aanpak van het affiliate kanaal in te zetten. Door te kiezen voor een ander uitbetalingsmodel aan de hand van TradeTracker’s Real Attribution, worden alle publishers beloond op basis van hun toegevoegde waarde in de customer journey.


Voorheen gebeurde dit op basis van het bekende last click model. Dankzij de inzet van dit nieuwe model worden nu ook partijen die zich richten op meer inspirationele content beloond voor hun aandeel binnen de boeking. Daarmee zal de participatie van dergelijke partijen naar verwachting sterk toenemen, wat uiteindelijk voor een mooie stijging zal zorgen in het aantal boekingen.


daadwerkelijk beloond

Matthijs Ophuijsen, Campaign Specialist bij Transavia licht toe: 'Transavia vindt het belangrijk om waarde toe te voegen voor haar klanten gedurende het hele traject wat een consument doorloopt, van het oriënteren naar bestemmingen tot aan de terugkomst in Nederland. Het hebben van een attributiemodel specifiek voor het affiliate kanaal sluit hier goed op aan. Daarnaast worden dergelijke publishers nu daadwerkelijk beloond voor de toegevoegde waarde die zij leveren.'


Jan-Willem Besouw, Head of Industry Travel binnen TradeTracker vult aan: 'Door het wijzigen van het attributiemodel krijgt de campagne legio nieuwe mogelijkheden om deze nog verder te laten groeien. Publishers waarbij een samenwerking voorheen niet relevant was vanwege het Last Click model, staan nu meer dan open voor een samenwerking. Onze verwachting is dat het programma hiermee meer dan 40% groei in actieve publishers zal gaan krijgen.'


Bureaus

Media

Economisch