Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead slaan handen ineen

19-10-2021 (14:00) - Marketing

De wereldwijde vraag naar sport en bewegen neemt de komende tien jaar structureel toe en we kijken meer live sport dan ooit. Sportmarketing is daarom voor veel organisaties een belangrijk onderdeel van hun marketingmix en bedrijfsstrategie. Onderzoek, sportmarketing en reguliere media kunnen elkaar hierin nog meer versterken. Daarom slaan Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead de handen ineen.

Uit onderzoek blijkt dat als sportsponsoring en reguliere media op de juiste manier op elkaar worden afgestemd, zij een zeer versterkende werking op elkaar hebben. Sportmarketingbureau Triple Double, onderzoeksbureau Markteffect en marketing- en mediabureau Abovo Maxlead werken daarom samen om klanten zo optimaal mogelijk te bedienen.


Winnende mix

Guido Klomp, managing director van sportmarketingbureau Triple Double: "Media, of het nou gaat om tv, social media, print of online advertising, zijn niet weg te denken uit sportmarketing-campagnes. Het succes van een campagne valt of staat vaak bij het bereik en uiteraard het behalen van de KPI’s. Met Abovo Maxlead hebben we een gespecialiseerde partij die ons hierin kan ondersteunen. Markteffect is al jarenlang onze partner op het gebied van marktonderzoek. Campagnes meten we via hen op onder andere merkbekendheid, imago en behoeften. Door gedegen onderzoek, het maken van een daarop gebaseerde sportcampagne en passende media-ondersteuning is wat ons betreft een winnende mix."


Sportmarketing verdient geïntegreerde aanpak

Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Maxlead voegt daar aan toe: "Het blijft ons verbazen dat sportmarketing als middel vaak over het hoofd wordt gezien. Voor veel merken is sportsponsoring een leuke optie, waar het eigenlijk een stevige plek in een geïntegreerde marketing aanpak verdient. Dat is een onderschatting als je de unieke krachten ziet van sport op aspecten zoals het realiseren van awareness, merkperceptie en loyaliteit. Bij Abovo Maxlead kijken we op een eigenzinnige manier verder dan alleen de ‘standaard’ media."
 

Bureaus

Media

Economisch