Unilever stapt in vers

27-02-2018 (10:18) - Marketing

Unilever en Koninklijke Telersvereniging ZON gaan samenwerken om het consumeren van verse groenten van eigen bodem een stevige impuls te geven. 


Astrid Postma
van het Voedingscentrum: ”Groente levert onmisbare voedingsstoffen. Mensen die veel groente en fruit eten hebben een lager risico op hart- en vaatziekten en bepaalde vormen van kanker. Daarnaast is er een verband tussen de consumptie van groene bladgroente en een lager risico op diabetes type 2 en longkanker”. Uit onderzoek blijkt dat de meeste volwassenen de aanbevolen 250 gram per dag niet halen en bij kinderen is de situatie nog dramatischer. 


gezonde combinatie

Het blijkt voor de consument moeilijk om genoeg groenten binnen te krijgen. Met de introductie van een aantal verspakketten willen ZON en Unilever dat makkelijker maken. Afgelopen week vond de introductie plaats bij DEEN met een vijf verspakketten onder de vlag van Conimex, Knorr en Unox. Ieder pakket levert minimaal 200 gram groente per persoon. ZON en Unilever hebben de samenwerking opgezocht omdat de marketing- en verkoopactiviteiten van ZON als leverancier van verse groenten en de merken van Unilever elkaar aanvullen. “Een logische en gezonde combinatie”, volgens beide organisaties.


Michiel F. van Ginkel
, algemeen directeur van ZON: “We willen dat de consument meenemen in het bereiden van verse groenten door de seizoenen heen. Het lijkt of we vergeten zijn dat elk jaargetijde zijn eigen aanbod heeft. Dat willen we weer onder de aandacht brengen. Met producten die gezond zijn en lokaal worden geoogst door telers die wij een gezicht geven. Het gaat hierbij om seizoenspakketten: denk bijvoorbeeld aan erwtensoep." 


ZON heeft met het nieuwe digitale platform vaneigenbodem.nl een kennisbank waar consumenten informatie kunnen vinden over de seizoenen en hun producten en kennis kunnen maken met telers. Ook zijn er recepten te vinden.


kennis inzetten

Sarah Richardson, marketingmanager bij Unilever Benelux: “Niet iedereen vindt het makkelijk om met de seizoenen mee te koken. Wij hebben met de merken Unox, Knorr en Conimex ervaring met de Nederlandse consument, de smaakvoorkeuren in ons land, en de recepten die gebruikt worden. Die kennis hebben we ingezet om samen met ZON, verspakketten te ontwikkelen."


Bureaus

Media

Economisch