V&D maakt vandaag online come-back

05-09-2018 (13:15) - Marketing

V&D is terug. Het warenhuis dat in december 2015 failliet ging, maakt vandaag een digitale comeback. VD.nl hoopt een omzet te realiseren die minstens net zo groot is als het fysieke warenhuis. Aan het roer staan vijf ondernemers onder wie Roland Kahn, Jacco Scheffers en Ronald van Zetten en Alexander van Slooten. 


De ondernemers Roland Kahn, Jacco Scheffers en Ronald van Zetten (ex-HEMA) namen de rechten op de merknamen over en gaan nu met de opgefritse online formule van het warenhuis van start. Het logo met de boom vol producten is terug, evenals de huismerken Liv en Soho.


5 ondernemers aan het roer

Omdat de digitale infrastructuur te gammel bleek, zag het trio aanvankelijk af van plannen om V&D digitaal tot leven te wekken. Vorig jaar lanceerden ze wel Frendz.nl, een online versie van het kindermerk van V&D. Met de ‘opening’ van vd.nl wordt nu een nog grotere stap gezet. Twee andere ondernemers hebben zich bij hen aangesloten, onder wie Alexander van Slooten die jarenlang ervaring opdeed bij Wehkamp.nl. Het vijftal mikt op klanten die niet ‘Niet hip, niet trendy, maar wel herkenbaar zijn', aldus Van Slooten die de directeursrol vervult.


actieve veertigplusser

Het online warenhuis bedient de actieve veertigplusser met een assortiment van honderdduizenden producten die zijn geselecteerd rond thema’s als reizen, familie, thuis, tuin, gezondheid en uiterlijk. VD.nl heeft geen eigen voorraad. De producten worden geleverd door de leveranciers. Bedoeling is om de fysieke voorganger qua omzet voorbij te streven; in 2014 maakte V&D een omzet van zeshonderd miljoen euro. 


Bureaus

Media

Economisch