Verkade herpositioneert en keert terug naar fairtrade

01-09-2021 (12:37) - Marketing

Volgens Verkade is het tijd om mensen hun vertrouwde smaak te laten herontdekken. DHet thuisgevoel – dat al 135 jaar bij Verkade hoort – is de kern van de nieuwe merkpositionering van Verkade, maar dan aangepast aan de huidige tijdsgeest.
 
“Alleen als mensen zich helemaal thuis voelen, kunnen ze volledig een ongefilterde versie van zichzelf zijn en genieten met de mensen om zich heen. Zonder de druk te voelen om te moeten voldoen aan het ‘perfecte plaatje’. Dat gevoel zullen we als merk gaan uitdragen én een actieve bijdrage aan leveren.” aldus Laurie van Zeeland, Marketing Manager Koek & Chocolade bij Koninklijke Verkade.

De aanpak van Verkade bestaat uit een nieuw verpakkingsdesign, nieuwe recepturen, nieuwe samenwerkingen en een nieuwe campagne. Het verpakkingsdesign is voor chocolade al doorgevoerd. Voor de koekjes volgt dit in 2022. Onlangs maakte Verkade al bekend terug te keren naar het Fairtrade keurmerk. Daarnaast start dit jaar een samenwerking met Stichting Het Vergeten Kind.
 
De communicatiecampagne bestaat onder andere uit een social media aanpak, online video en een TV commercial. Bureaus TWBA\Neboko, PHD, PROUDdesign, Chuck Studio, Brandbuilders, Beautiful Lives en 2twintig PR hebben gewerkt aan de strategische benadering en creatieve uitvoering van de aanpak van Verkade.

 


Bureaus

Media

Economisch