Vlees minder populair bij klanten Picnic

05-01-2022 (11:07) - Marketing

De afgelopen zes maanden zag Picnic dat rode paprika’s, avocado’s en broccoli veelvuldig in de digitale boodschappenmandjes van klanten van de online supermarkt belandden. Dat blijkt uit een analyse op basis van de bestelgegevens van ruim 800.000 huishoudens in 200 Nederlandse plaatsen. Een Chardonnay uit het nieuwe wijnassortiment was de grootste stijger. Picnic-klanten bestelden in het afgelopen half jaar opnieuw vaker en deden meer producten in hun winkelmandjes.
 
Picnic onderzocht landelijk en regionaal welke boodschappen buiten de traditionele top drie van komkommers, halfvolle melk en bananen relatief gezien het meest in trek waren. In de Randstad valt op dat de trend van een gezonde levensstijl aanhoudt, met veel topnoteringen voor groenten en fruit en relatief weinig vleesproducten in de lijsten.
 
De grootste avocadoliefhebbers woonden afgelopen half jaar niet meer in Amsterdam, maar in ’t Gooi. In de oostelijke provincies Gelderland en Overijssel houden de Picnic-klanten er een meer traditioneel dieet op na: daar staan vlees en zuivel vaker en hoger in de lijst. Noord-Brabant levert een uiteenlopend beeld op met zowel een grote populariteit van groenten als ook redelijk wat vleesproducten in de toplijstjes. In Limburg valt een voorliefde voor koffiemelk op. In Leeuwarden, de eerste Picnic-stad in de drie noordelijke provincies, is het wc-papier vooral in trek.

  


Bureaus

Media

Economisch