Wegenwacht trapt jubileumjaar af met reis door de tijd
12-01-2021 (11:10) - Marketing
“Met deze commercial laten we zien dat de Wegenwacht haar leden al 75 hulp weer op weg helpt”, licht Toine de Krosse, Creatief Communicatie Strateeg ANWB, toe. “We zijn altijd dichtbij en staan dag en nacht klaar om duizenden mensen per dag weer mobiel te krijgen.”
De video vormt de aftrap van het jubileumjaar 2021 waarin de Wegenwacht aan de hand van diverse content, campagnes en ledenactivaties stilstaat bij het rijke verleden en een blik werpt op de toekomst.
Managing Director Pablo van den Berg van contentmarketingbureau YUNE, dat de commercial in co-creatie met de ANWB bedacht en produceerde: “Iedereen heeft een herinnering bij de Wegenwacht. Zowel aan de herkenbare autovloot als de gele praatpalen van vroeger. Deze iconen zijn verankerd in het collectief geheugen. Dat verdient een eerbetoon.”
Credits
Bureau: Yune
Klant: Anicke Radstake, Marie-José Schoonens, Mascha Westerlaken, Sieds Rienks, Toine de Krosse
Account: Pablo van den Berg
Creative: Tibor van Ginkel
Regie: Rolf van Eijk, Ben Brand
Productie: Marlon van der Strigt, Phoebe Arents
D.O.P.: Maxime Desmet
Gaffer: Mark Bakker
Art: Wilbert van Dorp
Styling: Margriet Procee
Edit: Vincent Fenger
Media: Wavemaker
Muziek: FTV Productions/Miss Montreal
ANWB 75 Jaar WW TVC 40s from Yune websites on Vimeo.