Wegenwacht trapt jubileumjaar af met reis door de tijd

12-01-2021 (11:10) - Marketing

De Wegenwacht viert dit jaar hun 75-jarige verjaardag. Om het jubileumjaar af te trappen lanceert de ANWB vandaag een commercial, die de historie van de Wegenwacht in enkele herkenbare oer-Nederlandse situaties uitbeeldt.
 
Zo zien we onder meer een familie met pech in de jaren ‘50 (geholpen door Wegenwacht met motor en zijspan), voetbalsupporters op weg naar een wedstrijd van het Nederlands elftal tijdens het EK ‘88 en afsluitend een dame op een e-bike, vanuit de gedachte dat de ANWB anno 2021 pechhulp biedt aan auto- én fietsbestuurders.

“Met deze commercial laten we zien dat de Wegenwacht haar leden al 75 hulp weer op weg helpt”, licht Toine de Krosse, Creatief Communicatie Strateeg ANWB, toe. “We zijn altijd dichtbij en staan dag en nacht klaar om duizenden mensen per dag weer mobiel te krijgen.”

 

De video vormt de aftrap van het jubileumjaar 2021 waarin de Wegenwacht aan de hand van diverse content, campagnes en ledenactivaties stilstaat bij het rijke verleden en een blik werpt op de toekomst.

Managing Director Pablo van den Berg van contentmarketingbureau YUNE, dat de commercial in co-creatie met de ANWB bedacht en produceerde: “Iedereen heeft een herinnering bij de Wegenwacht. Zowel aan de herkenbare autovloot als de gele praatpalen van vroeger. Deze iconen zijn verankerd in het collectief geheugen. Dat verdient een eerbetoon.”

Credits

Klant: ANWB
Bureau: Yune
Klant: Anicke Radstake, Marie-José Schoonens, Mascha Westerlaken, Sieds Rienks, Toine de Krosse
Account: Pablo van den Berg
Creative: Tibor van Ginkel
Regie: Rolf van Eijk, Ben Brand
Productie: Marlon van der Strigt, Phoebe Arents
D.O.P.: Maxime Desmet
Gaffer: Mark Bakker
Art: Wilbert van Dorp
Styling: Margriet Procee
Edit: Vincent Fenger
Media: Wavemaker
Muziek: FTV Productions/Miss Montreal

 

ANWB 75 Jaar WW TVC 40s from Yune websites on Vimeo.


Bureaus

Media

Economisch