Wolfpack realiseert future proof digital commerce omgeving Stichd

13-03-2020 (13:02) - Marketing

Wolfpack heeft voor stichd (100% onderdeel van PUMA) haar compleet nieuwe digital commerce omgeving gerealiseerd. De eerste webshop die is gelanceerd is, is Fuel for Fans, een multi-brand shop voor Formule 1™ merchandising. Deze week is de webshop voor McLaren live gegaan.
 
De komende weken zullen ook de webshops Haas F1 Team en Mercedes-AMG Petronas Formula One Team gelanceerd worden, zodat stichd helemaal klaar is voor het nieuwe Formule 1™ seizoen. Met een harde deadline, namelijk de start van het nieuwe Formule 1™ seizoen, lag er meteen een behoorlijke uitdaging voor Wolfpack en het team van stichd. Daarnaast zorgden de ambities van stichd voor de noodzaak van een flexibele en schaalbare digital commerce omgeving, zodat steeds meer invulling gegeven kan worden aan de groeiende omnichannel behoefte en vereisten.
 

Future proof

Het platform is gebouwd op Salesforce Commerce Cloud, waarbij ook gekozen is voor het Omnichannel Retail Platform van Wolfpack, inclusief Order Management, Product Informatie Management en Channel Management. Hiermee is alle voorraad en catalogus management centraal geregeld binnen het Salesforce platform voor alle merken waarvoor stichd de Formule 1™ merchandising verzorgt. Daarnaast is er ook gekozen voor de nieuwe content management functionaliteit van Salesforce: Page Designer. Hiermee kan stichd zelf content pagina’s creëren met een “drag & drop” functionaliteit.
 
 
 

Bureaus

Media

Economisch