Zalando: winkelervaring inclusiever en websites en apps genderneutraal

17-11-2020 (09:16) - Marketing

Webshop Zalando wil de winkelervaring diverser en inclusiever maken en websites en apps genderneutraal. Daarnaast investeert het bedrijf 5 miljoen euro om het aandeel van vrouwen in technologie te verhogen. Het streven is tot 40 tot 60 procent in 2023. Ook wil de webshop meer vrouwen in managementfuncties aanstellen.
 
Bovenstaande doelstellingen staan in het eerste jaarlijkse ‘do BETTER’ rapport van Zalando over diversiteit en inclusie (D&I). Het rapport geeft inzicht in de inspanningen en de vooruitgang van het bedrijf op dat gebied tot nu toe. Het biedt bovendien een vooruitblik op hoe Zalando de in het rapport genoemde doelen wil gaan bereiken.
 
Om de winkelervaring inclusiever te maken heeft het bedrijf het afgelopen jaar ingezet op het diversifiëren van het assortiment, het biedt alle maten en etaleert deze kleding met een diverse groep modellen die alle klanten van het bedrijf vertegenwoordigen. Ook zijn producten voor alle huidtinten toegevoegd aan het beauty assortiment, en Zalando heeft meer merken aan boord gehaald die eigendom zijn van leden van minderheidsgroepen. Het bedrijf heeft als duidelijk doel om voor 2022 ten minste 70 Black-owned merken op het platform aan te bieden.
 
Astrid Arndt, Senior Vice President People & Organization bij Zalando: ‘Een divers en inclusief team is een belangrijke succesfactor in ons doel om het startpunt voor mode te worden voor onze diverse klanten en partners. Het do.BETTER-rapport creëert transparantie op verschillende punten van diversiteit en inclusie en houdt ons verantwoordelijk op de punten waar we naar positieve verandering streven. We hebben het afgelopen jaar vooruitgang geboekt en we blijven hard werken aan een diverse en inclusieve cultuur binnen onze eigen organisatie en voor klanten en partners.'
 
Download hier het do.BETTER rapport 2020. Zalando zal dit diversiteits- en inclusierapport voortaan jaarlijks publiceren.

Bureaus

Media

Economisch