Zuid-Afrika laat haar stem spreken via ‘The voice of Holland’

02-11-2018 (09:00) - Marketing

South African Tourism, het Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme (SAT), is twee samenwerkingen aangegaan om meer ruchtbaarheid te geven aan de vele verrassende kanten van Zuid-Afrika. Om maximaal op te vallen en mensen in het hart te raken is een partnership aangegaan met het populaire tv-programma ‘The voice of Holland’.
 

360-graden-campagne

Als onderdeel van de samenwerking mag de winnaar van ‘The voice of Holland’ een videoclip opnemen in het schitterende decor dat Zuid-Afrika biedt. In de communicatie rondom deze samenwerking ligt de nadruk op de diversiteit van het land. Voor het verdiepen van deze boodschap in branded content, werkt SAT samen met verschillende titels van De Persgroep. Daarmee wordt het een 360-graden-campagne waarmee Zuid-Afrika’s variëteit in bewegend beeld, geluid én tekst naar voren komt. 
 

branded content in Volkskran en AD

Naast de samenwerking met The voice of Holland komen 5 ambassadeurs van Zuid-Afrika aan het woord in artikelen in kanalen van De Persgroep, te weten de Volkskrant (magazine en online), online zijn de artikelen ook nog te lezen zijn op AD en de regionale titels. Onder anderen presentator Art Rooijakkers, ex-hockeyster Ellen Hoog en chefkok Julius Jaspers hebben allemaal een bijzondere band met Zuid-Afrika. Sommigen zijn er voor hun werk geweest, anderen privé. Maar hun verhalen, onder het thema ‘Suid Afrika, ek is so verlief op jou!’’, gaan allemaal over het Zuid-Afrika dat we niet in de folder zien. 
 

credits

Zuid-Afrikaans Verkeersbureau:              Belu Mabandla, Anneli Bronkhorst
Bureau UM/UM Studios:         Mira de Mönnink, Maike Stockel
TALPA (TVOH): Ramon Mesman, Janine Haars, Youri 
                                                                        Brookman, Robbert van der Wurff
De Persgroep:         Ron Jehee, Jordi van Zaal, Dalida de Graaf,
RTL:         Stephanie Gomperts, Corinne van Vugt
 

Bureaus

Media

Economisch