3FM Serious Request: The Lifeline brengt €1.601.923 op voor Rode Kruis

24-12-2020 (18:30) - Media

3FM Serious Request: The Lifeline in totaal €1.601.923,- heeft opgebracht voor het Rode Kruis. NPO 3FM-dj's Sander Hoogendoorn, Sophie Hijlkema, Frank van der Lende, Eva Koreman, Rob Janssen en Wijnand Speelman zaten zes dagen in lockdown op Vliegveld Twenthe Evenementenlocatie om geld op te halen voor het verlichten van de druk op zorgpersoneel in binnen- en buitenland.
 
Sharid Alles, zendermanager NPO 3FM: “Nog niet eerder hebben we met 3FM Serious Request een doel gehad dat zo urgent en actueel voelde als deze week. Terwijl we bezig waren met de actie voor het Rode Kruis, werd overal bericht over de enorme druk op de zorgverleners. Wat zijn we blij dat het Rode Kruis nu dit prachtige bedrag heeft om de zorgverleners in binnen- en buitenland te ondersteunen en om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Wat mij vooral raakt is dat elke euro die binnen is gekomen is gedoneerd door het publiek. Of het nu was door een plaat aan te vragen, door mee te lopen aan de twee rondjes om de wereld of door simpelweg te doneren: elke euro komt van de 3FM-luisteraar. Dat mensen zo massaal hun portemonnee hebben getrokken in deze onzekere tijden is hartverwarmend en prachtig. We zijn heel tevreden over deze editie: de laatste 3FM Serious Request met het Rode Kruis had niet beter kunnen verlopen."
 
Marieke van Schaik, algemeen directeur van het Nederlandse Rode Kruis: "Hartverwarmend om te zien dat Nederlanders gul geven om de zorg te ondersteunen in een tijd die voor veel mensen lastig is. Met dit mooie bedrag zorgen we ervoor dat we in Nederland de zorg ontlasten, door bijvoorbeeld taken uit handen te nemen van verpleegkundigen. Daardoor kunnen zij hun werk efficiënter doen. In landen als Zambia, Honduras en El Salvador geven we artsen de beschermingsmiddelen om hun werk veilig te kunnen doen en zorgen we voor handenwasstations op plekken waar geen toegang is tot water. Zo kan iedereen zich beter beschermen tegen het virus en komen we samen de coronapandemie door. We zijn dankbaar voor de mooie samenwerking met 3FM. In al die jaren hebben we ruim 100 miljoen euro opgehaald voor mensen in nood. Ook dit jaar zien we dat de actie vele mensen toch bij elkaar brengt via radio en tv, in een tijd dat we fysiek afstand moeten houden. Een mooi slot van deze samenwerking." 

Bureaus

Marketing

Economisch