75 jaar Trouw

19-02-2018 (11:03) - Media

Afgelopen weekend vierde Trouw haar 75-jarig jubileum. De krant werd in 1943 als verzetskrant opgericht. Trouw werd opgericht naar aanleiding van de geboorte van Hare Koninklijke Hoogheid prinses Margriet. Dit maakt het bijzonder dat zij afgelopen weekend zelf aanwezig was.


Prinses Margriet ontving uit handen van hoofdredacteur Cees van der Laan het boek ‘Trouw, 75 jaar tegen de stroom in’. Het boek is ter gelegenheid van het jubileum door Peter Bootsma geschreven.

 
Ruim 800 lezers trokken zaterdagmiddag naar de drukkerij van de Persgroep aan de Van der Madeweg in Amsterdam voor het feest ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum van Trouw. Er was een programma met optredens, een film over de krant, rondleiding door de drukkerij en lezers konden redacteuren en columnisten ontmoeten. Adjunct-hoofdredacteur Martijn Roessingh en redacteur Jan Kleinnijenhuis een inkijkje in de totstandkoming van de verhalen over de Paradise Papers.


nieuwe campagne

 Parallel aan het jubileum start ook de nieuwe campagne van Trouw. Het wil laten zien dat je bewust kunt kiezen voor een ander geluid. De krant is van mening dat het soort nieuws dat je tot je neemt heel bepalend is voor de manier waarop je naar de wereld kijkt en hoe je in het leven staat. KOKORO Amsterdam is verantwoordelijk voor deze merkcampagne.

 
Cees van der Laan, hoofdredacteur Trouw: “Jubilea zijn vaak feestjes voor je eigen mensen, wij wilden deze keer vooral onze trouwe lezers actief bedanken en betrekken. Gezien het verzetsverleden van onze krant, was het een eer dat Koninklijke Hoogheid prinses Margriet daar bij wilde zijn. Afgelopen weekend hebben wij teruggekeken, vanaf nu kijken wij weer vooruit om op onze eigen wijze het nieuws aan onze lezers uit te leggen en te duiden.”


Bureaus

Marketing

Economisch