ABN AMRO voorziet groeiende concurrentiestrijd tv-producenten

19-12-2017 (09:18) - Media

ABN AMRO deed onderzoek naar de toekomst van lineaire tv en de mogelijkheden van de traditionele tv-zenders in de komende jaren. Op basis van de ontwikkelingen van afgelopen tijd kan gesteld worden dat tv-producenten hun borst nat kunnen maken.

 
De reclame-inkomsten dalen onverminderd. Dit lijkt alles te maken hebben met de groei van streaming video-on-demand en de hiermee gepaard gaande daling van kijkminuten van traditionele tv (16 procent vanaf 2015). ABN AMRO voorspelt dat deze trend zich zal doorzetten. 
Tv-makers zullen zich daarom schrap moeten zetten. De (internationale) concurrentie groeit, met name op het gebied van online content. Hierdoor is voor producenten een goede streaming-strategie cruciaal. Een nieuw verdienmodel is nodig om het verlies van reclame-inkomsten op te vangen. Bijvoorbeeld door het genereren van abonnementsgeld via passende persoonlijke abonnementen. Ook biedt het internet genoeg handvatten om economische klappen op te vangen. 
 

Bureaus

Marketing

Economisch