Autocar zet in op racegames en events

22-09-2017 (08:30) - Media

Als nieuwste automotive mediamerk in Nederland en Vlaanderen richt Autocar het vizier op meer dan actuele auto’s, occasions en klassiekers. Racegames en autosport vormen eveneens belangrijke pijlers. Dat wordt onderstreept door de ESL Autocar Cup, een gamecompetitie die op vrijdag 22 september gehouden wordt, en het aantreden van autosport- en gamejournalist Joe van Burik.

 
Voor de lancering van de populaire nieuwe simulatieracegame Project CARS 2 heeft Autocar de handen ineengeslagen met ESL Benelux, onderdeel van ’s werelds grootste esports-organisatie ESL. In de ESL Autocar Cup nemen professionele kartcoureurs het op tegen geselecteerde simracegamers, zowel in de nieuwe game als op de kartbaan van Bleekemolens Race Planet. Ook diverse YouTubers, BN’ers en andere influencers racen op het event tegen elkaar, zowel virtueel als in het echt.
 

Joe van Burik

Voor de organisatie en verslaggeving van race- en game-events is Joe van Burik (29) als senior editor aangetrokken. Eerder was hij al actief als game-expert én Formule 1-watcher voor diverse grote kranten, magazines en nieuwssites. Ook schreef Joe dit jaar het boek ‘Formule 1 voor Dummies’ en geeft hij commentaar bij esports-competities. In bovenstaande video vertelt hij over de nieuwe activiteiten bij Autocar – en het daarbij betrekken van alle lezers, kijkers en volgers.


ervaren redactieteam

Robert van den Ham (Currus Media), uitgever van Autocar: “Na Roland Tameling als hoofdredacteur hebben we ook met Joe van Burik een herkenbare kenner verbonden aan Autocar. Hij weet precies wat er speelt in de werelden van games, autosport én nieuwe media. Met onder meer Roland en Joe als leden van het ervaren freelance redactieteam gaan we Autocar én Classic&Sports Car verder op de kaart zetten, in de vorm van bijvoorbeeld (game)events, video’s, social media, podcasts, een website én een magazine.”

Bureaus

Marketing

Economisch