AutoScout24 kiest voor 100% in-house programmatic sales

01-11-2017 (09:15) - Media

Vanaf vandaag gaat AutoScout24 in Nederland over op volledig in-house programmatic sales. Hiermee beëindigt AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, de jarenlange succesvolle samenwerking met Semilo, marktleider op het gebied van native advertising en innovatieve display formaten. De beslissing is genomen vanuit een Europese strategie van de Scout24 AG groep. 
 

Controle over data

De overgang naar in-house programmatic sales houdt in dat het aanbod van AutoScout24.nl bereikt kan worden via het AdX-account (Doubleclick Ad Exchange) van AutoScout24 en Auto Trader met Improve Digital, een platform om online advertentieruimte te veilen. Hierbij speelt de controle over data - en de focus hierop - een grote rol om alle campagnes optimaal te kunnen uitvoeren in een aantrekkelijke omgeving. AutoScout24 is dan ook enorm blij om deze ontwikkeling te kunnen bieden na een transitiefase in de afgelopen maanden.

Samenwerking met Semilo beëindigd

De beslissing om over te gaan naar een volledige in-house display sales solution, betekent dat er afscheid genomen wordt van een sterke partner die jaarlijks succes heeft behaald met betrekking tot display campagnes op AutoScout24.nl. “We zijn Semilo dan ook heel dankbaar voor de expertise die zij ons al die jaren hebben kunnen bieden. We wensen Semilo ontzettend veel succes in de toekomst en bedanken hen voor de mooie jaren in onze samenwerking”, aldus Vugts.

Bureaus

Marketing

Economisch