BrandDeli groeit 7% in primetime

01-02-2018 (10:23) - Media

De tv-zenders uit het portfolio van BrandDeli zijn het nieuwe jaar goed begonnen met 7% groei in marktaandeel in het primetime tijdvak. Het marktaandeel op de doelgroep 20 t/m 49 jaar kwam daarmee in januari uit op 11,0%.


De stijging in het avondtijdvak kwam voor rekening van de zenders Comedy Central (+16%), Discovery (+8%), Eurosport (+50%), FOX (+60%), FOX Sports (+11%), ID (+20%) en Spike (+50%).


Federer

Eurosport trok veel kijkers met het Australian Open tennistoernooi. De finale, waarin Roger Federer won van Marin Cilic, trok 313.000 kijkers (6+). De huldiging had bijna 400.000 kijkers. Op FOX Sports ging het Eredivisieseizoen weer van start na de winterstop. De klassieker Ajax-Feyenoord trok op zondag 21 januari 741.000 kijkers op FOX Sports 1. Naast veelbekeken sportevenementen waren er ook hoge kijkersaantallen voor Louisa en Rosanna: de babyspecial op TLC, de series Friendsen Family Guy op Comedy Central en de Britse detectiveserie Midsomer Murders op BBC First.


Bron: SKO, tijdvak 02:00-26:00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden. Primetime: 18:00-24:00 uur 


Bureaus

Marketing

Economisch