CapeRock creëert één sterk mediamerk van Veronica

12-11-2018 (15:34) - Media

Creatief bureau CapeRock heeft de visuele identiteit van Veronica ontwikkeld die de verschillende kanalen van Veronica te verenigt. In een sterk competitief medialandschap is een sterke merkpositionering belangrijker dan ooit. In het geval van Veronica communiceerden verschillende merkkanalen met een eigen look en doelgroep: Veronica TV, Radio Veronica en Veronica Magazine. CapeRock heeft Veronica TV en Radio Veronica als één merk ontwikkeld: Veronica. 


Veronica TV en Radio Veronica zijn visueel herenigd door terug te grijpen naar de oorsprong van Veronica: de piratenzender op zee waar het allemaal mee begon. Deze gezamenlijke geschiedenis klinkt nog altijd door in het merk Veronica dat avontuurlijk, stoer en rebels is. De grootste uitdaging was om een identiteitssysteem te ontwikkelen dat onderscheidend en eigen is en tevens flexibel genoeg om op de diverse platforms consistent ingezet te kunnen worden. Om dit te bereiken, zijn herkenbare, flexibele elementen ontwikkeld, geïnspireerd op het maritieme verleden, die terugkomen in alle uitingen (TV, digital, print). Zo navigeert de horizonlijn met kompaswijzers de kijker of bezoeker door de content. Verder is het font afgeleid van het lettertype, waarmee Veronica op het schip geschreven stond. 


blockbuster content

Met de blockbuster content als uitgangspunt, heeft CapeRock een design ontwikkeld dat stoer, eigentijds en flexibel is. De passie voor blockbuster content vormt de blauwe draad van Veronica. 


‘’De eenvoud van het design dat wij voor Veronica hebben ontwikkeld, laat het toe om het design op allerlei verschillende programma’s en thema’s toe te passen. Dit is belangrijk nu Veronica hoog inzet met nieuwe sport programmering en ook specifieke thema's, zoals bijvoorbeeld de Halloween-special ‘’Fearonica’’ of de alom bekende “Veronica Mei Filmmaand’’, aldus Marco-Paul de Jeu, Partner & Strategy Director bij CapeRock.


Bureaus

Marketing

Economisch