De Persgroep en TMG slaan handen ineen binnen het automotive domein

03-06-2019 (16:53) - Media

De Persgroep en Telegraaf Media Groep (TMG) maken bekend dat zij het voornemen hebben een joint venture te sluiten in het automotive domein. De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep) gaan verder in Automotive Mediaventions B.V. waarvan de Persgroep 51% van de aandelen heeft en TMG 49%. Het bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, met 20 jaren ervaring in online automotive industrie.
 
Met maandelijks meer dan 12 miljoen bekeken auto-advertenties, zijn Gaspedaal en AutoTrack beide al sterke Nederlandse spelers in het automotive domein. De sites zijn complementair aan elkaar en bedienen grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten. Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland vertoont, biedt AutoTrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto’s.
 
Door de handen ineen te slaan, kunnen zij samen de hele Nederlandse markt zowel kwantitatief als kwalitatief beter bedienen. Dit betekent voor consumenten dat zij breder geïnformeerd en daarmee beter geholpen kunnen worden. Voor autobedrijven betekent dit dat zij via één loket de Nederlandse autokoper efficiënter en effectiever kunnen bereiken.
 
Sander van den Hout, Managing Director van Persgroep Online Services Nederland: “Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een unieke positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive spelers te helpen, met de consument altijd dichtbij.”
 
Niels Visser, Directeur TMG Digital: “Door onze activiteiten te combineren hebben wij nu het meest complete en kwalitatieve aanbod. Vandaag de dag betekent dit dat mensen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via hun favoriete portalen AutoTrack en Gaspedaal. Maar onze ambitie gaat verder. Wij willen de Nederlandse consument echt helpen met het maken van de juiste keuzes in mobiliteit, nu en in de toekomst.”
 
Bestuur en ondernemingsraad zijn bij het proces betrokken. De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli te kunnen afronden.
 

Bureaus

Marketing

Economisch