Driekwart van de Nederlanders luisterde naar Top 2000

18-01-2018 (11:03) - Media

Het zijn duizelingwekkende cijfers: uit onderzoek van RadioCall is gebleken dat dit jaar 11,3 miljoen mensen op enig moment naar de Top 2000 hebben geluisterd. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van NPO en Stichting LuisterOnderzoek. 

De 19e editie van de populaire eindejaarshitlijst bereikte hiermee 76% van de Nederlanders van tien jaar en ouder. Zij volgden de uitzending(en) niet alleen op de radio, maar ook via tv, online en social media. Opvallend is het aantal vrouwelijke luisteraars. Dat steeg ten opzichte van vorig jaar, waardoor het aantal vrouwelijke luisteraars nu ongeveer gelijk ligt aan het aantal mannelijke luisteraars. 
 
Vorig jaar bereikte de Top 2000 nog maar 10,5 miljoen mensen. Waar het enthousiasme voor Serious Request tanende lijkt, duurt de Top 2000-mania dus nog volop voort. En dat lijkt het nog wel even te blijven doen. 
 

Bureaus

Marketing

Economisch