Eerste Ocean Digital Creative Competition in Amsterdam van start

12-04-2021 (17:34) - Media

Ocean Outdoor Nederland lanceert de allereerste Digital Creative Competition Amsterdam en doet dat in samenwerking met Adformatie. Deze creatieve competitie draait om het meest unieke idee in Digital Out of Home. Reclamebureaus, mediabureaus, ontwerpstudio’s, digital agencies, merken, eigenlijk iedereen kan meestrijden om de hoofdprijs van €500.000,-.
 
Dit jaar lanceert Ocean Outdoor Nederland de allereerste en jaarlijks terugkerende Digital Creative Competition Amsterdam. Van 12 april 2021 tot en met 21 mei 2021 loopt de inschrijving. De competitie kent twee categorieën: commercieel en non-profit. Er wordt gestreden om de hoofdprijs van € 500.000 euro aan bruto mediawaarde (tweede prijs €250.000,- en derde prijs €100.000,-). Budget dat te besteden is op het Ocean-netwerk ofwel het grootste creative (D)OOH-platform in Nederland. Het enige dat je nodig hebt om te winnen is een briljant idee voor een campagne.
 
Meindert van den Heuvel - Managing Director Ocean Outdoor Nederland: "Creatieve grenzen verleggen in DOOH. Dat is het doel van Ocean en deze competitie. Meedoen is eenvoudig en de prijzen zijn spectaculair. Om de beste concepten te selecteren hebben we voor deze eerste editie een fantastische jury line-up. Een gelouterde mix van creatie, tech, digital, media en marketing. Wij zijn trots om deze nieuwe competitie juist nu in Nederland samen met Adformatie op te zetten."
 
Voor de competitie zoekt Ocean naar creatieve concepten die volop gebruik maken van de mogelijkheden en de grens verleggen binnen Digital Out of Home. Zijn jullie dit grensverleggende bureau of loop jij al jaren rond met het perfecte campagne idee? Doe dan mee en stuur jouw idee in voor vrijdag 21 mei 2021 23:59uur naar dccamsterdam@oceanoutdoor.nl.
 
De inzendingen zullen door de jury beoordeeld worden binnen twee categorieën namelijk commercieel en non-profit. In beide categorieën winnen de nummers één, twee en drie een bedrag in bruto mediawaarde. Bedragen die volledig inzetbaar zijn op de digitale schermen van Ocean Outdoor Nederland.
 

De jury

Carolien van t' Hek - CEO UM Nederland
Caroline van Turennout - Directeur Marketing & e-Commerce Zeeman
Cees Dingler - MD/Creative Director Capitola
Gerard Ghazarian - Founder Candid
Inge Ligthart - CEO Dawn
Joris Kuijpers - Founder/Creatief Directeur, The Family Amsterdam
Lydi Siebers - CMO Benelux HelloFresh
Maddie Raedts - Founder, IMA & Global Head of Social for Fashion & Luxury, MediaMonks
Max Pinas - Creative director Dept Agency
Mervyn ten Dam - Creative Director dentsuACHTUNG!
Patrick de Laive - Founder & CPO TNW
 
In 2010 organiseerde Ocean Outdoor UK de eerste Digital Creative Competition om nieuwe mogelijkheden in screen advertising aan te moedigen en te versnellen. 10 edities verder heeft technologie buitenreclame getransformeerd van statisch naar subtle motion, full motion, interactief, livestreaming, augmented reality en 3D simulaties. En vindt de eerste Digital Creative Competition in Nederland plaats.

Ga naar de website van Ocean Outdoor Nederland voor meer informatie.


Bureaus

Marketing

Economisch