FONK over creative excellence

02-05-2018 (10:00) - Media

Creatief talent alleen niet genoeg om te excelleren. Kennis, inzicht en doorzettingsvermogen zijn eveneens basisvoorwaarden voor succes. Nu het prijzenseizoen volop draait en het beste creatieve werk is ingezonden en soms al bekroond, kun je in de nieuwe editie van FONK genieten van de oogst. Ondertussen leggen we en passant de vinger op een plek die jeukt.
 

2017 heeft een mooie oogst aan creatieve output opgeleverd. Digital, video en ook werk dat in de traditionele media opviel, is er volop. Werk dat met kop en schouders boven ‘de rest’ uitsteekt, is er minder. Daarin is er weinig verschil met bijvoorbeeld de topsport. Er kan er maar één nummer 1 zijn, ook al willen we weleens doen geloven dat er veel meer nummers 1 zijn. Een beetje opportunistisch natuurlijk, maar tegelijkertijd de roze bril die we af en toe nodig hebben om nèt dat stapje extra te kunnen zetten.
 

vastleggen, bundelen, koesteren

Met deze nieuwe editie vol eye candy, realiseren we ons eens te meer dat nu het ADCN boek over 2017 niet meer zal verschijnen, er een grotere druk op de schouders van de vakpers ligt. Iemand zal toch al het fraais moeten vastleggen, bundelen, koesteren. Natuurlijk, zo’n digitaal ADCN archief is mooi, maar mist allure en het trotse gevoel dat Het Boek je geeft. 
 

een beetje verliefd

Stel: je wint een lamp, maar in plaats van het ding in je handen gedrukt te krijgen, moet je het doen met een 3D plaatje. Daar word je toch niet zo vrolijk van als zo’n stoffige rij (ja, ik geef het toe) overwinningen in de kast. Die je vervolgens nooit meer aanraakt, maar waarnaar je best wel vaak een beetje verliefd kijkt. Stoffig of niet. 
 

kloeke rij ruggen

Net zo is het met die kloeke rij ruggen in je kast. Hoe vaak neem je zo’n boek nog in handen? Zelden, maar alleen al het ernaar kijken, roept iedere keer weer de zoete sensatie van succes op. En daarmee heb je dan zomaar het mentale haakje te pakken dat je honger naar nieuw succes kan aanjagen, en soms, stillen.
 

Lees de deze nieuwe editie van FONK en koester nog even het succes dat 2017 het vak heeft gebracht. 
 
 
Heb je nog geen abonnement op FONK en wil je het magazine wel elke twee weken digitaal of in print ontvangen? Maak dan gebruik van éen van onze strakke aanbiedingen..
 
 

Bureaus

Marketing

Economisch