Gierige Gasten en Veronica bundelen krachten

07-05-2019 (17:02) - Media

Het populaire YouTube kanaal Gierige Gasten wordt het nieuwe online platform van Veronica. Hiermee verstevigt de zender zijn positie in de markt en groeit het bereik in de mannelijke doelgroep, met name bij 18 tot 24-jarigen. 


Veronica heeft de afgelopen jaren succesvol gebouwd aan zijn positie als mannenzender met een rijke sportprogrammering (Champions League, Glory en UFC), blockbusters, thema filmmaanden en Amerikaanse hitseries. Afgelopen maand scoorde de televisiezender zijn beste maand ooit.


De Gierige Gasten zorgen voor online versterking en uitbreiding van het bereik bij met name jongere mannen. Ze gaan nieuwe social formats voor het platform ontwikkelen en worden medeverantwoordelijk voor de uitbouw van Veronica in het online domein.


sterk en aanvullend

Het kanaal is bedacht door de jonge creatieve talenten en format ontwikkelaars Martijn Manschot (29 jaar), Niels Oosthoek (28 jaar) en Joost Kraima (28 jaar). Zij maken al vijf jaar samen succesvolle online content. Vanuit de Talpa Social unit zullen zij de nieuwe social formats voor Veronica ontwikkelen en presenteren, gebruikmakend van alle mogelijkheden die het netwerk van Talpa biedt.


Bastiaan van Dalen, zendermanager Veronica TV, over de samenwerking met Gierige Gasten: 'Veronica en Gierige Gasten bedienen dezelfde doelgroepen: onbezorgde pleziermakers en hardwerkende spanningszoekers die dezelfde waarden delen: stoer, avontuurlijk en origineel. Onze platformen en content zijn bovendien sterk en aanvullend, de Gierige Gasten zelf zijn super creatieve content makers waardoor deze samenwerking een no brainer is en geweldig voor iedereen die van het merk Veronica houdt: maker, consument en adverteerder.' 


Bureaus

Marketing

Economisch