Gismart en Snapchat gaan langdurige samenwerking aan

24-03-2021 (16:49) - Media

Gismart en Snap Inc. kondigen vandaag een cross-platform partnership aan, gelijktijdig met de lancering Crazy Run, de tweede game van Gismart op Snapchat. De twee partijen gaan elementen uit hun games integreren op elkaars platform, zo zullen er niet alleen nieuwe game-titels van Gismart op Snapchat volgen, maar zullen ook Snapchat’s Bitmojis in games van Gismart figureren, te beginnen met de game Perfect Expert 3D.
 
Crazy Run, de nieuwste Gismart-release voor Snap Games, is een real-time competitieve multiplayer-game waarin spelers hun eigen Bitmoji langs allerlei obstakels manoeuvreren op weg naar de finish. Gismart verdubbelde het retentiepercentage van de game, die al een soft launch zag in februari 2021, door een nieuwe feature toe te voegen waarmee Snapchatters als eerste met hun vrienden kunnen matchen voordat ze aan andere Snapchatters gekoppeld worden. Het spel is al door 7 miljoen mensen gespeeld.
 
Gismart was al een early adopter van Bitmoji for Games en introduceert nu de herkenbare Snapchat avatars in de game Perfect Expert 3D. Met Bitmoji for Games kunnen game-ontwikkelaars Bitmoji-avatars naar mobiele, computer- en consolegames brengen. Tijdens het testen zorgde deze integratie ervoor dat 20% meer mensen een nieuwe game uitprobeerde en verhoogden de advertentieweergaven per daily active user met 60%.
 
Perfect Expert 3D is een simulatiespel voor het bouwen van een huis dat spelers de ultieme tools biedt om oplossingen te vinden voor veelvoorkomende onderhoudsproblemen en klusjes. De game heeft momenteel 7 miljoen unieke gebruikers, 314 miljoen spelsessies en ziet gemiddeld 3 miljoen spelsessies per dag.
 
Gismart is een van de eerste partners van Snap, en lanceerde in de zomer van 2019 zijn eerste game Color Galaxy op Snapchat. Sinds de wereldwijde release in januari 2020 heeft deze game al 41 miljoen unieke spelers getrokken, die samen meer dan 15.500 miljoen uur in de game hebben doorgebracht. Het totale aantal gamesessies is voorlopig ruim 132 miljoen met een piekaantal gamesessies per dag van 721.000 gebruikers per dag.
 
"Color Galaxy is een hit op ons platform met meer dan 40 miljoen Snapchatters die sinds de lancering de game hebben gespeeld,” zegt Pedro Rodrigues, hoofd EMEA Games Partnerships bij Snap Inc. “We zijn ontzettend blij met dit partnership met Gismart, niet alleen omdat we nu nog meer games aan onze community van 265 miljoen mensen die dagelijks op Snapchat zitten aan kunnen bieden, maar ook omdat we de spelervaring in Gismart's iOS- en Android-games kunnen personaliseren met onze Bitmoji Avatars.”
 
“Wat begon als een samenwerking voor één game, is uitgegroeid tot een langlopende samenwerking met meerdere gametitels. We zijn heel blij om Crazy Run te introduceren en we hopen dat het publiek het net zo leuk zal vinden om het te spelen als Color Galaxy.” Aldus Lana Meisak, VP, BD en Marketing Gismart.
 

Snap Games

Snap Games is een real-time spelplatform voor multiplayers dat is ontworpen om vrienden samen tegelijk te laten spelen. Snapchatters kunnen met Snap Games met elkaar spelen zonder daarvoor een aparte app te hoeven installeren, en de games zijn toegankelijk via Chat, waar elke dag miljoenen gesprekken plaatsvinden. Met gemiddeld 265 miljoen dagelijkse actieve gebruikers die Snapchat elke dag gebruiken en het gegeven dat Snapchat in Nederland meer dan 90% van de 13 tot 24-jarigen en meer dan 70% van de 18 tot 34-jarigen bereikt, biedt Snap Games kansen voor ontwikkelaars van mobiele games.

 


Bureaus

Marketing

Economisch