Hearst Netherlands lanceert influencer solutions

07-08-2017 (14:00) - Media

‘Influencer Solutions’ is een nieuwe benadering van influencer marketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de sterke merken van Hearst Netherlands centraal staan. Met ‘Influencer Solutions’ speelt Hearst Netherlands in op de laatste ontwikkelingen in influencer marketing.


Via ‘Influencer Solutions’ biedt Hearst haar branding partners verschillende content formats gemaakt door drie typen contentmakers waarmee op drie manieren impact wordt gerealiseerd.
 

Drie lagen van invloed

1  Experts  
2  BN’ers en BI’ers (Bekende Influencers) 
3  (micro) Influencers
 

Drie lagen van impact

1  Kwaliteit en vertrouwen 
2  Inspiratie en aspiratie 
3  Persoonlijk en dichtbij
 
Alle content die deze drie groepen influencers maken, wordt verspreid op de (owned) kanalen van de mediamerken van Hearst. 
 

De kracht van micro influencers 

Hearst kiest er bewust voor om te werken met (micro) influencers die gescout worden op talent en skills in plaats van op engagement alleen. Door zich te richten op talentvolle makers in plaats van influencers met slechts een groot bereik kan de content rekenen op meer engagement en hebben campagnes met een branding partner meer impact. Behalve talentvolle makers gescout op Instagram maken ook de eigen editors van Hearst onderdeel uit van de influencer projecten.
 
Met ‘Influencer Solutions’ speelt Hearst in op de trend waarbij er sprake is van een verschuiving van push naar pull marketing en een kritische consument die het (maatschappelijk) doel (purpose) van een merk steeds belangrijker vindt.
 

Cosmopolitan’s Life Goal Network 

Nieuwsgierig hoe een project van ‘Influencer Solutions’ er in de praktijk uitziet? Cosmopolitan lanceerde in juli (soft launch) haar Life Goal Network

Bureaus

Marketing

Economisch