Jubileum editie voor vijftienjarig bestaan KIDSWEEK

17-04-2018 (11:16) - Media

Al vijftien jaar schrijft Kidsweek elke week op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier voor kinderen en ze bereiken daarmee gemiddeld 164.000 kinderen tussen de 7 en 12 jaar, thuis en op school. De krant wordt gemaakt door een journalistiek onafhankelijke redactie en kinderen leren niet alleen over de actualiteit maar werken ook aan hun leesvaardigheid.


Om het vijtienjarig-bestaan te vieren is een speciale extra dikke krant gemaakt, waarin wordt teruggeblikt op bijzondere verhalen uit de geschiedenis van KIDSWEEK, in een oplage van 400.000 exemplaren. 


Hoofdredacteur Henrike van Gelder: "‘Als journalist heb ik al voor heel veel verschillende doelgroepen kranten en tijdschriften gemaakt. Maar het allermooiste is toch om een krant voor kinderen te maken. Wij vinden dat het belangrijk is dat kinderen al vanaf jonge leeftijd op de hoogte zijn van wat er in de wereld gebeurt. Van de leuke dingen, maar zeker ook van de nare dingen. En die nare dingen proberen we dan zo goed mogelijk uit te leggen."

 

van krant naar platform

De krant bestaat sinds 2003 en is sinds 2009 lesmateriaal voor Begrijpend Lezen voor het basisonderwijs. Daarnaast is Kidsweek uitgegroeid tot meer dan alleen een krant; met websites, social media-kanalen, events en productextenties is het uitgegroeid tot een volwaardig informatieplatform voor kinderen, leraren en ouders.
 


Bureaus

Marketing

Economisch