KPN wint Dutch Podcast Award 2020 met Taboe Talk

05-11-2020 (14:13) - Media

De podcast Taboe Talk van KPN heeft de Brand Story Award gewonnen van de Dutch Podcast Awards 2020. De podcastserie is een productie van dentsuACHTUNG!, Mindshare Content+ en NRC Branded Content.
 
Taboe Talk is een achtdelige serie die zogenoemde taboebrekers een podium biedt. Of zoals de podcastmakers het zelf omschrijven: Zo makkelijk als we alles online kunnen vinden, zo moeilijk is het om met anderen over taboes te praten. Daarom gaan we op zoek naar taboebrekers die juist online, via hun netwerk, een eigen stem gevonden hebben. Op deze manier zorgen we ervoor dat we allemaal ergens aansluiting vinden. Want met hét netwerk van Nederland achter je, sta je er nooit alleen voor.
 
Mediabureau Mindshare zocht de samenwerking met NRC Media om het format in te vullen en te publiceren. Het team van NRC Branded Content borduurde voort op het concept en voegde er een extra journalistieke verdieping aan toe: alle onderwerpen worden binnen een maatschappelijke context geplaatst en haken, zo mogelijk, aan bij de actualiteit. Ook is een vaste format ontwikkeld, met psycholoog Roos Woltering als host en een afsluitende spoken word van Akwasi, ter reflectie op de aflevering.

Bureaus

Marketing

Economisch