Marktaandelen Sky Radio, Radio 10 en Veronica gestegen

25-04-2019 (09:17) - Media

Sky Radio heeft het eerste kwartaal van 2019 een gemiddeld marktaandeel van 10,7 procent behaald. Hiermee laat het non-stop muziekstation een stijging zien van 11 procent ten opzichte van vorig jaar. Ook Veronica en Radio 10 konden rekenen op groei. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.


In de kerndoelgroep Vrouw 20-49 jaar laat Sky Radio in het eerste kwartaal van het jaar een stijging zien van 6 procent ten opzichte van 2018. Vorig jaar was het gemiddelde marktaandeel in het eerste kwartaal 13,2 procent en dit jaar behaalde het non-stop muziekstation een marktaandeel van 14 procent.


Uunco Cerfontaine
, Radio Director Sky Radio: 'Onze resultaten van het eerste kwartaal zijn goed. Met de Sky formule van non-stop populaire hits zonder extremen en daarnaast grote acties zoals 'Leef 1 jaar gratis' en 'Sky Superstar Cash' hebben we onze luisteraars een plezier gedaan, waardoor ons marktaandeel substantieel is gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. En daar zijn we trots op.'


veronica


De Veronica middagshow is in één jaar tijd met 38 procent gestegen in de kerndoelgroep Man 20-49 jaar. Veronica Inside, dat in januari dit jaar van start ging, heeft in de meetperiode februari-maart 2019 een marktaandeel van 5,8 procent behaald ten opzichte van 4,2 procent in dezelfde meetperiode in 2018. 


Florent Luyckx Radio Director Radio Veronica: 'De Veronica programmering heeft in de afgelopen maanden grote ontwikkelingen doorgemaakt waarbij de passie voor muziek, voetbal en Formule 1 tot nieuwe energie en ideeën bij onze dj’s en enthousiasme bij onze luisteraars hebben geleid. Veronica is een rebels en krachtig merk waar liefhebbers, fans en supporters zich thuis voelen en het spraakmakende Veronica Inside is daarin een belangrijke verbindende factor. Deze nieuwe cijfers zijn een groot compliment voor Wilfred, Niels, Rick, Celine en Jan Joost.' 


radio 10

Het marktaandeel van Radio 10 in de doelgroep 10 + is in de meetperiode februari-maart 10,1 procent, dit is 30 procent hoger dan dezelfde periode één jaar geleden. In de kerndoelgroep 30-59 jaar scoort de zender een marktaandeel van 12,4 procent. Ook dit is een behoorlijke stijging, van 25 procent in één jaar.


Roland Snoeijer, radiodirecteur: 'Met de spectaculaire groei van het afgelopen jaar laten we zien dat we met het muziekformat en de dj’s van Radio 10 echt bevriend zijn geworden met luisteraars. Dit jaar was de 80’s Top 810 ook enorm populair en stemden meer luisteraars dan ooit af op de ochtend- en middagshow.'

 


Bureaus

Marketing

Economisch