Mediamensen bundelen krachten voor hulpactie zorgsector

24-03-2020 (16:59) - Media

Producers, regisseurs, redacteuren en tv-producenten zetten gezamenlijk hun expertise in om hulpacties in de zorg te ondersteunen. Het collectief Media voor Zorg voert momenteel de campagne #inleveren om het Rode Kruis te helpen bij het inzamelen van medische beschermingsmiddelen.
 
Veel bekende Nederlanders als YouTuber Kalvijn, presentatrice Shelly Sterk, cabaretier/presentator Klaas van der Eerden, presentator Viktor Brand, radio-dj Marieke Elsinga en cabaretière Claudia de Breij steunen het initiatief en hebben een oproep online geplaatst.
 
Door het coronavirus is er een drastisch tekort aan beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen zoals mondkapjes, handschoenen, veiligheidsbrillen en desinfecterende gel. Initiatiefnemer en freelance regisseur Tim van Gils besloot daar samen met collega’s Erik van der Hoff (presentator en zanger) en Pieter Cerutti (uitvoerend producent tv) iets aan te doen en startte het initiatief Media voor Zorg. Inmiddels hebben meer dan 500 regisseurs, producers, redacteuren, koeriers, runners, cameramensen en editors zich bij het initiatief aangesloten. Zij gaan de acties in de zorg ondersteunen op het gebied van PR, research en logistiek. 

Bureaus

Marketing

Economisch