Merken Persgroep samen in Studio Korea om Spelen te verslaan

07-02-2018 (17:49) - Media

Vanaf vandaag brengen de sites van ADR Nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia) en Qmusic het online videoformat Studio Korea. In Studio Korea wordt dagelijks verslag gedaan van alles rondom de Olympische Spelen. Het is voor het eerst dat zoveel merken van De Persgroep op deze schaal in video samenwerken.
 

Het presentatieteam zal bestaan uit Hidde van Warmerdam, Mattie Valk, Gianni Romme, Thijs Zonneveld, Tessa Veldhuis en special reporter Akwasi Frimpomg. Studio Korea zal verschillende terugkerende elementen bevatten onder andere het vaste ochtendmoment van Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. Gianni Romme presenteert ‘De Voorspelling’. Tessa Veldhuis presenteert de spelshow ‘Gaan met die Koreaan’. Mattie Valk gaat zich verwonderen over het Olympische spektakel in Korea en steekt de sporters en supporters een hart onder de riem.
 

De hele dag door brengen de leden van het presentatieteam vanuit Korea in wisselende samenstelling na- en voorbeschouwingen, analyses, achtergronden, reportages en columns. Ook zendt Studio Korea in samenwerking met Eurosport de sporthoogtepunten via van die dag uit.
 

marktleider in shortform-video

Marko van Kampen, directeur MyChannels (verantwoordelijk voor video binnen de Persgroep): “Door onze aanpak combineren wij voor het eerst onze merken om Nederland – zowel landelijk (AD en Qmusic) als regionaal – van al het relevante Olympisch nieuws uit Korea op de hoogte te houden. Wij hebben eerder rond wielrennen geproefd van deze aanpak en dat smaakte naar meer. Sport is bij uitstek een groot element van de online videobehoefte. Met Studio Korea geven wij verder vorm aan onze ambitie om marktleider in shortform-video te worden.”

ad.nl/StudioKorea
 

Bureaus

Marketing

Economisch