Metro lanceert muziekplatform Music City

28-06-2018 (10:27) - Media

Metro lanceert vandaag in Nederland en België het muziekplatform Music City, een open platform met muzieknieuws en informatie over de beste concerten, festivals en muziekevents. Music City wordt door de redactie van Metro in samenwerking met muziekliefhebbers gemaakt.


Metro-lezers en bezoekers van metronieuws.nl zijn muziekliefhebbers. Zij downloaden regelmatig muziek en zijn geïnteresseerd in muziekprogramma’s. Ook bezoeken de lezers vaak festivals en concerten. Onderzoek onder de bezoekers van metronieuws.nl laat zien dat zij de keuze voor een concertbezoek maken wanneer iets leuks voorbij komt waar ook nog kaarten voor te koop zijn. Daarnaast delen ze hun concertervaringen met vrienden en vertellen erover op social media.

 

vol programma

Het nieuwe platform belooft om wekelijks vijf concerten aan te kondigen die de volgende dag in de verkoop gaan, inclusief een Spotify Lijst met vijftien topnummers. Daarnaast zullen online reviews te lezen zijn van Metrolezers, waarvan de leukste en beste ook in de krant verschijnen. XITE doet ook mee met updates van de laatste video's en er komen winacties, veel muzieknieuws en verhalen over muziek. Metro doet dit allemaal samen met de Belgische Metro-collega’s en bereikt daardoor in een klap 8,2 miljoen lezers, bezoekers en fans. 

 


Bureaus

Marketing

Economisch