New Skool Media neemt online exploitatie in eigen hand

10-09-2018 (13:00) - Media

Uitgeverij New Skool Media stelt vanaf heden de online advertentieruimte volledig beschikbaar via premium direct sales en geautomatiseerde verkoopsystemen. Deze ontwikkeling is een onderdeel van de nieuwe digitale groeistrategie van New Skool Media (NSM).


Na een strategische heroriëntatie heeft de directie besloten om alle verkoop weer in eigen hand te nemen. Hierbij worden titels via premium direct sales van NSM, Programmatic Buying en Private Market Places  beschikbaar gesteld aan directe adverteerders en mediabureaus. Met 20 magazinetitels, waaronder Elsevier Weekblad, Fiets en Formule1 magazine en bereikt NSM vier miljoen online bezoekers op maandbasis.


Commercieel directeur Matthieu van der Heiden: “Deze heroriëntatie sluit uitstekend aan bij de strategie van New Skool Media om het pad naar meer transparantie te volgen. De eerste stap is advertentieruimte volledig beschikbaar stellen via premium direct sales en geautomatiseerde inkoopsystemen. Hierbij hoort ook een nieuwe prijsstructuur die beter op de markt aansluit.”


De online advertentiemarkt is na deturbulentie rondom AVG/GDPR en transparantie een opgang aan het maken. Als het pad tussen adverteerder en de uiteindelijke exploitant korter is, levert dat aan twee zijden meer rendement op is het standpunt van NSM. Daarom kiest de uitgeverij nu voor een exploitatiemodel dat eenvoudiger werkt, aan beide kanten meer controle en flexibiliteit biedt, en zonder dat lezers geconfronteerd worden met onnodige en irrelevante advertenties.

 

Bureaus

Marketing

Economisch