Nieuw platform Sublime Doing wil betere wereld

08-03-2018 (10:15) - Media

Nieuw platform Sublime wil bijdragen aan een betere wereld door crowdfunding in te zetten. Ze noemen het Sublime Doing en ze willen de verschillende kanalen van Sublime World in zetten voor een zo groot mogelijk resultaat.

 

Initiatiefnemer Arthur van de Graaf van Sublime World: “Om tot oplossingen te komen voor de uitdagingen waarvoor we samen staan, hebben we partijen nodig die een ander geluid laten horen en mensen die iets nieuws durven te doen, mensen die tegen de stroom in durven te zwemmen. Deze mensen verdienen naast onze aandacht ook onze support. Met Sublime Doing wordt de capaciteit gerealiseerd om de noodzakelijke verandering echt mogelijk te maken,” 


7 miljoen euro opgehaald

Arthur is vanaf 2009 actief op het gebied van crowdfunding en heeft ruim zeventig campagnes begeleid waarmee bij elkaar meer dan zeven miljoen euro is opgehaald. In 2014 coördineerde hij de crowdfunding campagne van The Ocean Cleanup van Boyan Slat waarmee twee miljoen dollar werd opgehaald bij 38.000 mensen uit 160 landen.  


luchtbellenscherm

Het eerste project dat via Sublime Doing heet The Great Bubble Barrier. Anne Marieke Eveleens, Francis Zoet en Saskia Studer hebben een luchtbellenscherm ontwikkeld waarmee plastic in de rivieren kan worden tegengehouden voordat het de zee of oceaan bereikt. Na een pilot in de IJssel met een tweehonderd meter lange luchtbellenscherm is nu een ton nodig om de eerste permanente Bubble Barrier te kunnen realiseren. De campagne staat inmiddels met ruim vierhonderdvijfentwintig supporters op een kwart van het doelbedrag en loopt tot eind april.


 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch