Nieuwe identiteit en brand campagne Spike

29-10-2018 (09:37) - Media

Viacom-zender Spike komt met een  nieuwe uitstraling en introduceert de slogan “Full Contact TV”. De actie  entertainmentzender laat hiermee nog duidelijker zien waar het voor staat: ambitieus, grensverleggend, eigentijds.


Spike trekt de nieuwe stijl door op de zender, online en in campagnes. Met de nieuwe stijl kiest Spike ook voor een nieuw geluid, waaronder een andere station voice: JayJay Boske. Met zijn presentatie-ervaring voor The Spike Room en Spike Presents: WFL MMA & Kickboksen is JayJay geen onbekende van de zender. 


Spike Refresh

De refresh voor Spike is volledig in-huis ontwikkeld bij Viacom International Media Networks, van concept tot eindproduct. De nieuwe eyecatching brand design identity is opgebouwd uit verschillende onderscheidende elementen zoals een custom animated “shifting alphabet”, een verticaal bewegende tune-in en kenmerkende talent titles in de vorm van een focus box. Het standaard lettertype is daarnaast aangepast om de showtitels een extra edge te kunnen geven. Het kleurenpallet van Spike bestaat voortaan uit zwart, wit en fel geel.


Brand campagne

De volledige rebranding van Spike wordt ondersteund met een brand campagne in samenwerking met creative agency CapeRock. Zij vertaalden de nieuwe huisstijl door naar een campagne die gericht is op het bouwen van awareness voor de zender. De campagne draait nu en omvat onder meer Out-of-Home (OOH), digitale abri’s, radio en digital advertising.


Bureaus

Marketing

Economisch