Onderzoek wijst uit dat entertainment steeds essentiëler wordt

21-05-2019 (12:30) - Media

Dankzij technologische verbeteringen en een snelle groei van content, consumeren en ervaren mensen entertainment op fundamentele nieuwe manieren. Dat blijkt uit onderzoek van Havas Group en Vivendi, in samenwerking met Cannes Lions. 


Het onderzoek richt zich op het eerste kwartaal van 2019 en analyseert het gedrag van 17,441 mensen (13+) in 37 landen. Yannick Bolloré, Chairman of the Vivendi Supervisory Board en CEO of Havas Group: 'Het digitale tijdperk heeft een revolutie teweeggebracht in de wereld van entertainment. Mensen plaatsen entertainment nu in het middelpunt van hun bestaan. En dit geeft ons een enorme verantwoordelijkheid. Wel ben ik geraakt doordat 83 procent van de mensen entertainment een vitale rol geven in hun leven. Dat is goed nieuws voor onze industrie.' 


niet leven zonder netflix


Zo geven zes op de tien ondervraagden aan dat ze niet stil kunnen staan zonder content te consumeren, waar 56 procent bereid is om slaap op te geven voor het bingewatchen van een show. Bijna vier op de tien mensen zegt zelfs niet te kunnen leven zonder Netflix. 


De populariteit van entertainment zorgt ervoor dat mensen meer willen. Zo zouden zes op de tien ondervraagden graag zien dat entertainment vaker terug komt in educatie en op de werkvloer. Wel voelen sommige mensen ook de druk om anderen te entertainen en een entertainend leven te leiden. Het gaat vooral om jongeren tussen 13 en 17 jaar. 


empowerment

'Dit onderzoek geeft ons verrassende inzichten in wat entertainment impactvol maakt voor mensen. Het gaat niet alleen om spanning, maar ook om educatie en empowerment. Bijna de helft van de ondervraagden zou meer betalen voor entertainment dat op die manier betekenis geeft', aldus Marianne Hurstel, Global Chief Strategy Officer at Havas Creative.


Bekijk hier het volledige onderzoek. 
 


Bureaus

Marketing

Economisch