Parkmobile integreert als eerste programmatic radio op mobiel

12-02-2018 (09:41) - Media

In samenwerking met mobiel mediabureau MobPro integreert parkeerapp Parkmobile als eerste programmatic radio in de mobile advertisingstrategie.


Online radio heeft de laatste jaren een sterke positie ingenomen bij het luisteren naar live radio. Daarbij gebruikt 40% van de millennials en 26% van de totale groep van 13 jaar en ouder hun smartphone om live radio te luisteren (Stichting NLO, 2017). Loes Meys, marketing communicatie manager bij Parkmobile: “Mobile advertising is voor ons als app een belangrijk onderdeel van onze marketinginspanningen. We zoeken continu naar relevante contactpunten met potentiële gebruikers. Radio heeft zicht altijd bewezen als een sterk kanaal onder automobilisten. Nu live radio luisteren met smartphone onder onze doelgroep groeit, willen we ook deze vorm van adverteren integreren in onze campagnes”. 


van broadcasting naar unicasting

Parkmobile is de eerste adverteerder die mobile programmatic radio inzet door middel van een technische koppeling tussen Triton en MobPro. Triton is de audio-first SSP waar OMX (de digitale tak van OMS en vertegenwoordiger van de ruim 35 digitale audioplatformen) haar radio inventory programmatic aanbiedt. In tegenstelling tot standaard radiospots kun je met mobile programmatic radio de brand impact beter sturen in termen van contactfrequentie. Daan Brands, accountmanager bij OMX: “In 2017 zijn we overgestapt van broadcasting naar unicasting waarmee we in staat zijn programmatic audio aan te bieden. Wij zijn enorm blij dat door de directe integratie tussen MobPro en OMX de mogelijkheid ontstaat om de uitgebreide kennis op het mobiele domein te combineren met de kracht van audio op onze platformen”


Bureaus

Marketing

Economisch