Podcast DOPA over mentale gezondheid in creatieve industrie

06-04-2021 (14:59) - Media

Alex Normanton (bekend onder meer door zijn werk voor Massive Music en DesignBridge) heeft de afgelopen maanden een merk en een nieuwe podcast over 'Creative Wellness' gecreëerd. Het doel is om positiviteit terug te brengen in de oren en hoofden van mensen die in de creatieve industrie werken. De gekke titel DOPA (The Department of Pro-Activeness) is gekozen om 'conversations around creative wellness' aan te wakkeren en positiviteit binnen de branche te verspreiden.

Hoe kunnen mensen binnen de creatieve industrie hun geest vrijhouden van negativiteit, twijfel, angst en zelfsabotage? Hoe kunnen we positiviteit uiten in de negatieve gedachten die onze creatieve geest dagelijks verstoren? Alex Normanton vond dat er meer gepraat moet worden over deze mentale barrières. Dit om de industrie praktisch advies, tools, ondersteuning en aanmoediging te geven en de toekomstige generatie te faciliteren. De duurzaamheid van de creatieve industrie hangt af van het zorgen voor haar mensen, het vermijden van burn-out en het geven van tools om creatief mentaal succes te ontsluiten.
 
Gesprekspartners
Te gast zijn in de podcast onder meer Graham Sturt, creatief directeur en partner bij D8 (een strategisch Design- en Branding Agency met studio's in Amsterdam en Glasgow) en Nikki Gonnissen, medeoprichter, directeur en ontwerper bij thonik, Amsterdam. Er zijn meer interessante afleveringen in de maak.

De afleveringen zijn vanaf 7 april 2021 te beluisteren op Spotify.

Bureaus

Marketing

Economisch