Podcasts 'booming business'

15-04-2019 (10:10) - Media

Dat podcasts aan populariteit winnen en ‘booming business’ zijn, weten voormalig journalisten Koos Tervooren en Frank Kromer als geen ander. Een jaar geleden begonnen zij hun full-service podcastbedrijf Microphone Media. “En met succes, want als een van de vijf beste marketing startups van 2019 mogen wij woensdag 24 april spreken op het jaarlijkse Cross Media Congres.”


Bijna twee op de drie Nederlanders luisteren wel eens naar online radiostations of podcasts, zo blijkt uit een recent onderzoek van Spreekbuis.nl en Skoep Nieuws. Tervooren en Kromer, beiden eerder werkzaam bij BNR Nieuwsradio, zagen dit als een kans om het medium podcast stevig neer te zetten. Kromer: “Verhalen maken in de vorm van geluid is onze gezamenlijke passie. Daarnaast zien we dat bedrijven of organisaties zich echt kunnen onderscheiden met podcasts, alleen weten ze vaak niet hoe. Wij helpen hen met het bedenken en creëren van podcasts, van contentstrategie tot audioconcept, van opname tot distributie. Klanten kiezen zelf welke diensten ze van ons afnemen.”


Bureaus

Marketing

Economisch