QMusic biedt reclamezendtijd specifiek voor individuele luisteraar

08-03-2018 (12:26) - Media

Vanaf vandaag is het mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de individuele online luisteraar van Qmusic. Iedereen die online naar bijvoorbeeld de ochtendshow van Mattie, Fien & Igmar luistert, kan individueel worden bereikt. Qmusic biedt adverteerders als eerste FM zender in Nederland de verschillende targeting-mogelijkheden aan. 

 

Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic laat weten: “Radio wordt door steeds meer luisteraars via digitale platformen beluisterd. Met Programmatic (buying) FM bieden wij adverteerders nu ook de mogelijkheid om deze groep op diverse manieren te targeten. Met deze innovatie vergroten we de efficiëntie voor onze relaties, maar ook bieden wij onze luisteraars meer relevante content.’’ QMusic doet dit in samenwerking met The Media Exchange.

 

klant centraal

Qmusic gaat hiermee nog een stap verder in het optimaliseren van campagneresultaten van adverteerders. Eerder kwam de zender al met doelgerichte reclamezendtijd op basis van de locatie van de luisteraar en het vooraf testen van commercials. Op die manier probeert QMusic zoveel mogelijk recht te doen aan de slogan 'You Make Us Q'. 


Arthur Hoogendijk CEO, The Media Exchange: 
“We hebben weer een belangrijke stap gezet om onze missie te verwezenlijken, namelijk de relevantie van audio advertising te vergoten. Dat Programmatic buying nu ook op een hoofdzender mogelijk is, zal het belang sterk doen stijgen.’’

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch