Record marktaandeel voor OMS

18-07-2017 (15:50) - Media

OMS stijgt in marktaandeel naar 51.3% in de doelgroep 20-34 jaar. Dit maakt het Nationaal Luister Onderzoek vandaag bekend in de rapportage over de periode mei-juni 2017. Hiermee bereikt OMS meer dan de helft van alle 20-34 jarige luisteraars en verstevigd haar positie in de markt.


Bijna al de OMS radiozenders winnen fors op de doelgroep 20-34 jarige. Voor veel adverteerders een belangrijke doelgroep om te bereiken met audio. Daarnaast stijgt de luistertijd in deze doelgroep fors. Waar eerder drie uur per dag naar radio werd geluisterd, is dit nu gestegen naar gemiddeld drie uur en een kwartier per dag voor de OMS zenders.



Joris van der Pol
, Algemeen directeur OMS: “Met dit aandeel bereikt OMS een mooi hoogtepunt en dat is fantastisch nieuws. Met de introductie van OMX, OMS Studio en het diverse aanbod aan radiozenders bewijst OMS een aanwinst te zijn in elk mediaplan. We love audio!”


over OMS

OMS is een verkooporganisatie voor audio in Nederland. Aandeelhouders Talpa Radio en RadioCorp vormen samen OMS, een belangrijke speler op de audiomarkt. Met OMS Studio en haar brede portfolio aan stations; 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica, 100% NL, SLAM!, Sublime FM en de digitale audioplatformen van OMX is OMS een waardevolle invulling van elk mediaplan.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch