SpotX biedt adverteerders mogelijkheid programmatic te adverteren

19-04-2018 (12:11) - Media

De dienst wordt in samenwerking met muziekzender XITE aangeboden, dat al gepersonaliseerde muziekdiensten levert op lineaire televisie via de settopbox.  


In de afgelopen maanden hebben SpotX en XITE samengewerkt om deze service uit te breiden met programmatic-advertisingoplossingen door de data van het kijkgedrag van huishoudens en het advertising proces te verbeteren. Het resultaat is dat dat advertentiecampagnes nu crossmediaal door middel van programmatic en targeted advertising ingekocht kunnen worden. Hierdoor kunnen adverteerders nu nog doelgerichter adverteren en op grote schaal.

 

targetingopties

Derk Nijssen, XITE-oprichter en CEO: “Wat begon als een bescheiden stap in programmatic tv-inkoop lijkt inmiddels de revolutie voor de inkoop van reclame op het grote scherm te worden. We zijn blij dat we nu samen met SpotX het mogelijk kunnen maken om op basis van users en views in te kopen. Samen ontwikkelen we vanuit een audience-firstgedachte een geïntegreerde aanpak die zorgt voor effectieve en efficiënte advertentiecampagnes.” 


Head of Video IPG Mediabrands, Thomas Welle: “Met deze primeur van programmatic tv-inkoop is IPG Mediabrands opnieuw de eerste die haar klanten een innovatief platform binnen het digitale landschap aanbiedt. Met de geavanceerde targetingopties die deze technologie biedt, creëren wij voor onze klanten een effectieve schaalvergroting binnen een lastig te bereiken doelgroep. Door initiatieven als deze te omarmen, versterken we unieke karaktereigenschappen van lokale partijen en hun groei.”


Elwin Gastelaars, Managing Director bij SpotX Benelux & Nordics: “Net als XITE streven wij naar een gepersonaliseerde toekomst waarin de kijker centraal staat. Dat we in een relatief korte periode van zes maanden de targetingmogelijkheden hebben weten uit te breiden op de settopbox van enkel de verschillende muziekchannels en specifieke tijdvakken naar volledig programmatic, laat zien dat programmatic advertising ook voor tv de toekomst is."

 


 


Bureaus

Marketing

Economisch