Vergeet Fortnite, de hype van 2020 is Fall Guys

28-08-2020 (11:03) - Media

Felgekleurde jellybeans, upbeat synthesizer muziek en een last bean standing gevecht vormen het recept voor het spel van deze zomer: Fall Guys: Ultimate Knockout. De chaotische spelshow zorgt wereldwijd bij jong en oud voor hilariteit, frustratie en voor de lucky ones uiteindelijk euforie wanneer in de finale die felbegeerde kroon wordt geclaimd.
 
Deze rollercoaster van emoties domineert op Twitter het gesprek van de dag. Daarbij doet ook het social media team van Fall Guys een duit in het zakje. Ondertussen breekt de game record na record en ontgaat de populariteit ook merken en sportclubs niet.
 
Elke "show" bestaat uit vier ronden en begint met 60 spelers die een parcours moeten afleggen om zich voor de volgende ronde te kwalificeren. De uitdagingen doen denken aan de gameshows Takeshi’s Castle en Wipe Out, waarin deelnemers over elkaar heen buitelen op een obstakelbaan. In Fall Guys ren, spring en duik je als jellybean over neonkleurige schijven en velden met gigantische ballen. Het lieve uiterlijk van het spel bedriegt, want het is knap lastig om het spel te winnen.
 

Eenmaal, andermaal

Een van de leukste dingen van het spel is het verdienen van kostuums en opties om je jellybean aan te passen en in het slagveld op te laten vallen. De makers van Fall Guys gebruikten dit gegeven om een ‘Battle of the Brands’ op te zetten. Via Twitter kunnen merken tegen elkaar opbieden voor een in-game kostuum. Het geld wordt gedoneerd aan @SpecialEffect, een stichting die zich inzet om gaming toegankelijk te maken voor mensen met fysieke beperkingen. Dit is niet alleen een mooi initiatief, maar zorgt ook voor hilarische inzendingen. 

Bureaus

Marketing

Economisch