Verwondering in nieuwe podcasts door Momkai

12-07-2018 (11:44) - Media

Harald Dunnink en Ernst-Jan Pfauth zijn een nieuwe podcastserie gestart met als leidraad het begrip ‘verwondering’. Hun persoonlijke kijk op hoe de ervaringen in de wereld om ons heen ontworpen zijn. De serie is niet alleen bedoeld voor andere ontwerpers, maar moet relevant zijn voor iedereen die wilt begrijpen welke invloed design op onze levens en de maatschappij heeft.


De eerste drie afleveringen zijn vanaf vandaag gratis te vinden op iTunes, Spotify, Google en Soundcloud, en via podcast.momkai.com. En wat leuk is, je hoort niet alleen het verhaal, maar alle voorbeelden die worden besproken zie je ook. Visuele shownotes, waardoor luisteraars een beeld krijgen bij wat ze net hebben gehoord.

 

gastvrijheid

In de eerste aflevering van Verwondering praten Dunnink en Pfauth over hoe je gastvrijheid ontwerpt. In een tijd dat vrijwel elk bedrijf direct contact kan hebben met klanten, is het belangrijk om na te denken hoe je hen benadert en aan hun verwachtingen voldoet of ze zelfs overtreft. Dunnink en Pfauth delen lessen van een hard-to-get fietsenmerk, een over-the-top sterrenrestaurant en een gewichtige barista.  

 

dutch design

De tweede podcast belicht het thema selectie en hoe een bedrijf als Apple er beroemd om werd. Wist je dat twee van de acht ontwerpers van de eerste iPhone-interface Nederlanders waren? Dunnink deelt zijn ontmoeting met deze designers. Samen met Pfauth praat hij over de kracht van een strenge selectie - van face recognition tot tweedehands fashion. 

 

tijdloosheid

In de derde aflevering van Verwondering praten Dunnink en Pfauth over tijdloosheid. Ze proberen te ontleden wat een ontwerp tijdloos maakt. Daarbij passeren onder andere de iconische Bullet Train, Air Force One en de Swoosh de revue. En vragen ze zich af hoe je zelf werk kunt maken dat de tand des tijds doorstaat.

De makers geven aan dat het centrale thema dat uit de podcast moet komen bovendrijven het onderwerp empathie is, en zelfs een pleidooi daarvoor. 


 


Bureaus

Marketing

Economisch