VICE Benelux breidt audiopropositie voor consument en adverteerder uit

07-06-2019 (14:26) - Media

Uit onderzoek onder de VICE-doelgroep blijkt dat de belangrijkste reden voor jonge mensen om een podcasts te luisteren is dat ze dit kunnen doen terwijl ze druk zijn met andere zaken. Door meer in te zetten op audio, kunnen zowel VICE Benelux als adverteerders nu ook op juist deze momenten consumenten van passende content voorzien. VICE Benelux zet dus vol in op de podcastmarkt voor zowel consumenten als merken. 
 
Recent is in samenwerking met Dag en Nacht Media de succesvolle podcast De Wereld van VICE Sports gelanceerd. De aflevering met Hooligan Wesley had binnen een dag 10.000 luisteraars en is direct in verschillende podcast tiplijsten opgenomen. Volgens Dag en Nacht Media bereiken veel podcasts met een bestaand kanaal zo'n tweeduizend tot drieduizend luisteraars bij de eerste afleveringen. ‘Tienduizend beluisteringen voor een verhalende podcast is heel goed', zegt Tim de Gier, medeoprichter van Dag en Nacht Media. 
 
‘Het is een heel interessante samenwerking met VICE Benelux. Soms weet je na het opnemen van één zin al dat het een goede show gaat worden. Dat was hier het geval. De toon en sfeer van de content van VICE Sports lenen zich perfect voor podcasts, het was een kwestie van de verhalen goed opnemen, en maker en presentator Sam van Raalte blijkt een natuurlijke verteller.’ stelt de Gier.
 
Anne-Sophie Erbe, Publisher VICE Benelux: “Met VICE zijn we altijd daar waar de jonge mensen zich bevinden met content die juist die doelgroep bezig houdt. Ons redactionele netwerk, kennis van een jonge doelgroep en ervaring in het maken van verhalen, gecombineerd met de kennis van wat onze doelgroep verwacht van een podcast, helpt ons in onze ambitie om een nieuwe standaard te ontwikkelen in de podcastindustrie.”

Bureaus

Marketing

Economisch