Vliegende start voor digitaal abonnement VI PRO

01-08-2017 (12:29) - Media

Voetbal International is 25 april van start gegaan met een nieuwe website en app, waar ook de nieuwe digitale abonnee-omgeving VI PRO bij hoort. VI PRO heeft een vliegende start gemaakt en heeft op 31 juli het 2.500ste lid verwelkomd.


PRO zorgt voor diepgang bij de dagelijkse voetbalactualiteiten, met uitgebreide analyses, cultverhalen, opinies, exclusieve videoformats en de beste verhalen uit het magazine. Lezers die eerst willen kijken of de PRO-artikelen bevallen, kunnen een gratis account aanmaken en daarmee vijf artikelen per maand lezen. Is er behoefte aan meer, dan lees je voor 5 euro per maand onbeperkt.


nieuw digitaal (BtC) verdienmodel

Maarten Roomer, Hoofd Marketing Voetbal International:  “Bij VI hebben wij ruim een jaar geleden plannen gemaakt omtrent een nieuw digitaal (BtC) verdienmodel. Na hard te hebben gewerkt aan onze digitale omgeving hebben we het product onlangs goed kunnen presenteren.  Vanuit de driehoek redactie, marketing en data worden er wekelijks cases opgeleverd en getest. Het is te gek om te zien dat wij de ‘digitale’ voetballiefhebber in zo’n korte tijd aan ons weten te binden.”


lezers willen betalen voor journalistiek

Pieter Zwart, aanvoerder van het platform, is blij verrast met het bereiken van de mijlpaal van 2.500 leden. ‘Wij hebben altijd geloofd dat lezers willen betalen voor journalistiek, mits de inhoud hen meerwaarde biedt. Alles begint met het maken van onderscheidende stukken. Sinds we de nieuwe digitale omgeving hebben, zien we de gebruik cijfers explosief stijgen. De laatste weken verwelkomen we gemiddeld twintig nieuwe betalende abonnees per dag, met vrijwel geen opzeggingen. Dat is een signaal dat we de goede kant opgaan.’


Bureaus

Marketing

Economisch