Jacqueline Lenterman gaat regionaal expertisecentrum Edelman leiden

11-04-2019 (11:27) - Mensen

Edelman gaat haar diensten op het gebied van financiële communicatie uitbreiden. Het bedrijf investeert daarvoor in nieuwe data tools en expertise. Zo wordt Edelman Amsterdam het regionaal expertisecentrum voor financiële communicatiediensten voor klanten in heel continentaal Europa. Jacqueline Lenterman is daarbij aangenomen om leiding te geven aan het expertisecentrum.  


Lenterman is een communicatieprofessional met een lange staat van dienst op het gebied van kapitaalmarkten. Zij was betrokken bij een aantal prominente fusies en overnames en beursintroducties en heeft een groot aantal bedrijven geadviseerd op het gebied van investor relations, aandeelhoudersactivisme en andere bijzondere situaties. Ze komt over van ING, waar ze wereldwijd verantwoordelijk was voor de Corporate Broking activiteiten.

'Jacqueline's loopbaan is indrukwekkend. Ze heeft in verschillende rollen ondernemingsbesturen geadviseerd, winnende teams gebouwd en nieuwe bedrijfsactiviteiten opgezet', aldus Arent Jan Hesselink, CEO van Edelman Amsterdam. 'Samen met Jacqueline en het team van financiële communicatiespecialisten, zullen we onze gedeelde visie op financiële communicatie met geïntegreerde, data-gedreven communicatie samenbrengen.'
 

leidende positie

Lenterman: 'Ik ben erg enthousiast om samen met Edelman verder te bouwen aan hun succesvolle staat van dienst op het gebied van fusies en overname- en kapitaalmarktcommunicatie. Daarnaast verheug ik me op de samenwerking met een zeer professioneel team dat kwalitatief hoogstaande, geïntegreerde diensten levert die gebruik maken van de nieuwste digitale, creatieve en analytische benaderingen.'

Sinds 2016 heeft Edelman Amsterdam haar financiële communicatieaanbod gestaag uitgebouwd door diensten te leveren aan beursgenoteerde bedrijven in Nederland en in de rest van continentaal Europa. 
Hesselink: 'Met de komst van Jacqueline spreken we onze ambitie in deze markt duidelijk uit. Wij willen onze leidende positie in communicatiemarketing combineren met een leidende positie in financiële communicatie.'