Klippa benoemt Annette Hoeksema tot PR- en contentmanager

08-03-2020 (12:32) - Mensen

Per 1 maart is Annette Hoeksema (30) in dienst getreden bij het snelgroeiende softwarebedrijf Klippa. Zij zal de PR-activiteiten gaan stroomlijnen en middels marketing zorgen dat de scale-up komend jaar nog verder kan groeien.
 
Na vier jaar voor Amsterdams bureau te hebben gewerkt als contentmarketeer voor klanten als Baker McKenzie en Orange, heeft de van oorsprong Groningse gekozen om terug te gaan naar haar roots. “Ik kijk ernaar uit om dedicated voor Klippa te werken en dit gedreven bedrijf te helpen met mijn opgedane kennis en ervaring. Ik geloof dat de producten van Klippa zichzelf verkopen, maar dan moeten mensen ons wel kennen”, aldus Hoeksema.

Hoeksema studeerde Internationale Betrekkingen (BA) en International Journalism (MA) aan de Rijksuniversiteit Groningen, waarna ze naar Botswana vertrok voor een journalistieke reis. Ze schreef een spread in de Volkskrant over oneerlijke handelsreguleringen vanuit de EU. Daarna ging ze aan de slag als trainee bij de provincie Flevoland en vervolgens als assistent contract management bij Ahold. Meest recent werkte ze voor contentmarketingbureau Mediatic.
 

Over Klippa

Klippa is een Groningse scale-up die in 2015 werd opgericht door zes IT-specialisten. Het bedrijf heeft als doel om omslachtige documentstromen te digitaliseren en automatiseren aan de hand van moderne technologieën, zoals machine learning en OCR. Inmiddels heeft het tech-bedrijf ook een kantoor in Amsterdam, bedient het meer dan duizend klanten in het binnen- én buitenland en heeft het diverse productlijnen in de markt. Dit zijn bijvoorbeeld apps en software voor het verbeteren van administratieve processen, het scannen van bonnen en facturen, declaratieverwerking, identiteit validatie en data-extractie.