Koen de Groot nieuwe CEO Total Design

30-09-2019 (11:33) - Mensen

Koen de Groot start 1 oktober as. als de nieuwe CEO van Total Design. Hij volgt Harry Smeets op die anderhalf jaar geleden instapte als aandeelhouder en algemeen directeur. ‘Het is nu tijd voor een vergaande digitalisering en groei’, aldus Smeets.
 
De Groot is een online communicatie specialist en is meer dan 10 jaar ondernemer geweest binnen digitale bureaus en heeft ervaring met de integratie van digitale marketing en business strategieën. Na de functie van Account Director bij TBWA heeft De Groot verschillende bureaus geleid zoals Red Urban, Selmore en FEL. Koen de Groot zal samen met Martijn Arts en Hugo van den Bos het bureau gaan leiden.

Koen de Groot: ‘Toen ik gevraagd werd of ik Total Design wilde leiden, hoefde ik niet lang na te denken. Naast het pure vakmanschap waarmee in 55 jaar tijd een geweldige reputatie is opgebouwd, zit in er in het DNA iets waardoor Total Design altijd haar tijd vooruit is. Het is mooi om te constateren hoe Total Design zich heeft ontwikkeld tot een bureau dat klanten verder helpt in deze tijd waarin de zin gescheiden moet worden van de onzin; het gaat erom dat marketingcommunicatie effectief is. Dat innovatieve, niet bang zijn voor wat er komt, dat past bij mij. Voor de toekomst vinden we het belangrijk dat de groei wordt versneld. Die lijn is ook al ingezet. Daarnaast zou het op den duur mooi zijn de diensten van Total Design verder uit te breiden zodat we op nog meer touchpoints resultaten kunnen boeken voor onze klanten’.
 
 

Vergaande digitalisering

Harry Smeets heeft in korte tijd veel veranderd en bereikt bij Total Design. De naam is van Total Identity ‘terug veranderd’ naar Total Design en de onderneming werd gestructureerd in teams waarin het ondernemerschap voorop staat. De klantgerichtheid en ook het plezier is vergroot. Dat werkt, het bureau heeft de wind in de zeilen en nu is het tijd om door te groeien met iemand die uit de branche komt. In de afgelopen periode zijn grote klanten als Dirk en Digidentity aan de klantenlijst toegevoegd. Nu een aantal grote veranderingen zijn uitgevoerd, is het tijd voor de volgende stap: groei en vergaande digitalisering.

‘We zien dat we een positieve invloed hebben op de business van klanten, met geïntegreerde branding, marketing en innovatie. Dat willen we explicieter uitspreken. Met ‘we love to grow your business by total design’ laten we zien dat onze naam ook een methode is, een gestructureerd masterplan om organisaties verder te helpen. Hierbij wordt naast strategie en creatie het digitale speelveld eigenlijk altijd ingezet. Daarom is de keuze gevallen op Koen de Groot, die geschoold is in marketing communicatie maar vooral digital ademt’.
‘Onze ambitie is echter niet om een digitaal bureau te worden, maar wel om digitaal verder te incorporeren binnen de disciplines strategie, design, technologie en communicatie. In die combinatie ligt naar mijn mening de toekomst van Total Design’, aldus Smeets. ‘Ik zal zeker betrokken blijven, maar dan als actief aandeelhouder. De dagelijkse leiding geef ik over aan Koen’.