Lieneke van den Heuvel wordt director van Hearst Create

11-04-2019 (12:41) - Mensen

Lieneke van den Heuvel (43) wordt per 1 mei 2019 verantwoordelijk voor Hearst Create. Hiervoor werkte ze onder meer voor Sanoma, Headoffice en Telegraaf Media Groep in diverse commerciële en strategische rollen.
 
Van den Heuvel: 'In de rol van director Hearst Create zal ik mij gaan richten op het verder uitbouwen van Hearst Create en daarmee het vergroten van onze marktpositie. Hearst Create heeft al een mooi portfolio van nationale en internationale A-merken. Aan mij de eer het bureau naar de volgende fase te brengen en de activiteiten en het klantportfolio verder uit te bouwen.'
 

CEO Hearst Netherlands Luc van Os: 'Bij Hearst Create zetten wij de expertise van Hearst op het gebied van het bouwen aan commercieel succesvolle contentmerken en bijbehorende loyale audiences in voor opdrachtgevers. Met de komst van Lieneke hebben we naast een sterke eigen branded-content unit nu ook een compleet full-service team voor owned media. Ik zie uit naar de samenwerking met Lieneke om de digitale versnelling en de 360-graden vraagstukken van onze klanten verder in te kunnen vullen.'
 

klanten

Bovendien is Marscha Krouwelis per 1 mei naast de branded-content unit The Agency, ook overkoepelend verantwoordelijk voor Hearst Create. Het contentmarketingbureau sleepte recent Safaricom binnen, de tweede klant op het Afrikaanse continent naast Kenya Airways.
 

Daarnaast realiseert Hearst Create diverse strategische en contentproductie vraagstukken van KLM, onder andere Holland Herald, Flying Dutchman, Sky High Collection, Dremel (onderdeel van Bosch Group), NS en Neckermann.